Japon otomobil devi Suzuki geçtiğimiz günlerde şunları söyledi: “ Türkiye’de kasıtlı olarak ucuz veya düşük kaliteli araçlar satılıyor .” iddialarıyla gündeme geldi. Ayrıca bir vatandaşın koltukları paslı Vitara modelini satın alması sosyal medyada çok konuşuldu.
Vatandaş bahisle ilgili olarak firmaya ulaştığında, ” Aldığımız cevap şu oldu: ‘Siz Türkiye Cumhuriyeti vatandaşısınız. Bir Avrupa Birliği veya Amerika ülkesinde yaşamıyorsunuz. Türk ortaklarımız bize bilgi verdi. Ülkenizdeki vakalar yıllar sürüyor.. Türk yargısına hayırlı olsun, bizi bir daha rahatsız etmeyin. Ödülünü aldığını iddia etti. Bugün ise konuya ilişkin Suzuki Türkiye’den bir açıklama geldi. Marka, sosyal medyadan yaptığı açıklamada iddiaları reddetti.
Suzuki Türkiye’den yapılan açıklama:
“Sevgili Suzuki Ailesi,
Son dönemde özellikle sosyal medyada paylaşılan, Suzuki Vitara modelimiz hakkındaki asılsız ve abartılı argümanları, kaynağı araştırılmadan kamuoyunu bilgilendirmemiz zorunlu hale geldi.
Avrupa standartlarına uygunluğu TSE tarafından tip onay belgeleriyle teyit edilen Vitara modelimiz, tüm Avrupa ülkelerinde satılan araçlarla aynı standart ve özelliklerde Macaristan’daki tesiste üretilmektedir. Ülkemize bilinçli olarak daha ucuz veya daha düşük kaliteli modellerin gönderilmesi söz konusu değildir.
Diğer taraftan; Japon Konsolosluğu veya Büyükelçiliği ile Suzuki Global’in ülkemizi aşağılayıcı ifadeler kullanarak milletimizi ve yargı sistemimizi aşağıladığı yönündeki haberler de asılsızdır. Her iki kurum da yazılı olarak Türk milletine ve ülkemize karşı kötü söz kullanılmasının mümkün olmadığını bize bildirdi.
Ülkemiz otomotiv sektörü açısından oldukça ileri standartlara sahiptir. İlgili devlet kurumlarımız ve standart enstitümüzün titizlikle takip ettiği kurallara uyum, tüm markalar için olduğu gibi Suzuki için de en büyük önceliktir. İlgili otoriteler gerektiğinde kontroller ve yönlendirmelerle hizmet standardını en üst seviyede tutmaya çalışmaktadır.
Suzuki Türkiye olarak ürün ve hizmetlerimizin arkasında durmaya devam edeceğiz. Tüm özen ve dikkatimize rağmen araçlarımızda genel veya bireysel arızalar meydana gelmesi durumunda, ilgili yasa ve prosedürler doğrultusunda müşterilerimiz lehine aksiyon almaktan çekinmeyeceğimizi saygıyla bildiririz.
Tüm soru, istek ve geri bildirimleriniz için yetkili satıcı-servis teşkilatımıza ve 444 5 795 numaralı çağrı merkezimize haftanın her günü 8.30-18.30 saatleri arasında ulaşabilirsiniz.
Böyle bir fırsatın haksız ithamlarla, genellemelerle gündeme gelmesini üzüntüyle karşılıyoruz. Güveniniz için teşekkür ediyor, saygılarımızı sunuyoruz.”
haberasarcik.com.tr