Ekonomi

ODMD/Bozkurt: Mobilite artık lüks değil, ihtiyaç

ODMD (Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, Bloomberg HT’de yayınlanan Otomotiv Zirvesi’nin konuğu oldu.

Bozkurt, 2022 performansına ilişkin değerlendirmesinde, “2022’den bahsederken 2021’i 2021 ile karşılaştırıyoruz ve doğal olarak oradaki yüzde 6’lık artışı yeterli bir performans olarak nitelendiriyoruz. Öte yandan Türkiye’nin genel dinamiklerine baktığımızda aslında mevcut koşullarda Türkiye’nin potansiyel olarak 1 milyon bandının altına düşmemesi gerekiyor. Son 10 yıldır ortalama 800 bin adet bandında gidip geliyoruz. Kaç yıldır bu sayıyı yakalayamıyoruz. Bu açıdan baktığımızda harika bir performans olduğunu söylemek ne kadar doğru olur tartışılır.”

Öte yandan 1-2 yıldır pazarı belirleyen faktörün bulunabilirlik olduğuna dikkat çeken Bozkurt, “Bu noktada bulabildiğimiz kadar aracı satabilir hale geldik ve toplamda 783 adet pazara ulaştık. bin. Hem kurumsal hem de bireysel müşteri tarafında gecikmeli bir talep var. Her yıl birkaç yüz bin ertelenmiş talep sürekli birikiyor” dedi.

2023 pazarına baktığımızda aslında iyimser olmamızı gerektiren ertelenmiş ve birikmiş bir talep olduğunu belirten Bozkurt, “Bütün markalar istediği sayıda araç bulabilirse 1 milyon 100 bin – 1 gibi bir talep görüyoruz. milyon 200 bin tarihi rekorları zorlayacak. Satış korkusunun olmadığı bir pazar ortamındayız. Öte yandan arz tarafı da çok değerli. Mobilite artık bir lüks değil, bir gereklilik. Kişi başına düşen araç sayısında halen Avrupa ortalamasının çok gerisindeyiz. 2023 yılında da benzer bir senaryodan geçecek gibi görünüyor. Çip krizi tam olarak çözülmedi; Geçen ay Çin’de Covid 19’dan 60.000 kişi öldü; Bazı yedek parça üretimi yapan yan sanayi firmaları ne yazık ki çalışamaz hale geldi. Küçük bir vidayı sağlayamadığınızda o arabanın banttan çıkma şansı yok. 2023 yılında 800 bin civarında insan olacağını ve pazarın o bölgede yer alacağını iddia ediyoruz” dedi.

ÖTV neden bir gecede kaldırılmıyor?

Bozkurt, “Sektör olarak ÖTV yükünün ağır olduğunu düşünüyoruz. Çalışmalarımıza göre ÖTV’nin bir gecede ortadan kalkma şansı çok düşük. Birincisi, devlet buradan çok büyük bir gelir elde ediyor ve bir anda bundan vazgeçemiyor. İkinci olarak bunu yaptığınızda çok önemli bir ithalat patlamasıyla karşılaşacaksınız. Aslında cari açık bizim en büyük sorunumuz. Ekonomi de çok önemli bir şekilde sarsılıyor. Üçüncüsü ise kurumsal firmaların elindeki stoklar büyük oranda değer kaybedeceği için firmaların finansal sıkıntıya girme durumu da söz konusudur. ÖTV’nin 10 yılda kademeli olarak kaldırılmasını simülasyonla çalıştık. Bu gerçekleştiğinde yönetilebilir ve sağlıklı bir geçiş olacaktır.”

haber-ciftlikkoy.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
betturkey
jojobet
deneme bonusu veren siteler