‘Açık bankacılık finansal çözümlerini ihtiyaç duyulan her yere entegre etme fırsatı’
Garanti BBVA Müşteri Analizi ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, açık bankacılık ile verinin demokratikleştiğini ve verinin kontrolünün müşterilerin elinde olacağını söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Sefer Yüksel’in hazırlayıp sunduğu Finansal Teknolojiler programına konuk olan Evlioğlu, şöyle devam etti: “Sektörlerin ortasındaki çizgiler biraz kaybolmaya başladı. Tüm dünyadaki telekom operatörlerine, e-ticaret şirketlerine veya teknoloji şirketlerine baktığımızda hepsinin finansal alanda müşterilerine bazı fırsatlar ve çözümler sunmaya başladığını görüyoruz. Bugün Türkiye’de açık bankacılık, müşterilerimizin hesaplarını ve diğer bankalardaki hesap hareketlerini tek bir yerden görebilecekleri ve ödemelerini başlatabilecekleri bir yapı olarak tasarlanmıştır. Analiz anlamında aslında açık bankacılığın başlangıç noktasındayız. Buradaki yeni çalışmalar ve imkanlarla birlikte bunun, bankacılığın müşterinin olduğu her yerden yapılabileceği bir sürece dönüşeceğini ve çok daha müşterinin denetiminde ilerleyen bir süreç olacağını düşünüyorum. Açık bankacılığın sektör için bir sınır değil, finansal analizi genişletmek ve hayatın ihtiyaç duyulan her alanına entegre etmek için değerli bir fırsat olduğunu düşünüyorum.”
‘Dijital dünyada müşteri memnuniyetine odaklanan kurumlar fark yaratacak’
Müşterilerine dijital ortamda ulaşan tüm departmanlarda dinleyen, anlayan, ihtiyaçlarını karşılayan ve memnuniyetlerine odaklanan kurumların uzun vadede fark yaratacağını belirten Evlioğlu, “Burada mobil çok önemli. Çünkü ilk temas noktamız mobil. Müşterilerimize özel çözümler geliştirdiğimizi ve onları anladığımızı hissettirmek istiyoruz. Burada akıllı ve ihtiyaçlarına anında cevap veren bir yaklaşım olması gerekiyor. İkinci kritik konu ise müşterilerimizi doğru zamanda doğru uzman arkadaşa yönlendirmek. Burada teknoloji ve dijitalleşme vazgeçilmezdir. Burada da yapay zeka ve veri analitiği ön plana çıkıyor.”
“Mobil bankacılık artık deneyimin merkezi”
Bugün gelinen noktada dijital bankacılığı bankacılık deneyimlerinin merkezine aldıklarını vurgulayan Evlioğlu, Garanti BBVA’nın 2019’da 7,7 milyon olan mobili aktif kullanan müşteri sayısının bugün 13 milyonu aştığını söyledi. Bu büyük değişimin sadece 3 yılda gerçekleştiğinin altını çizen Evlioğlu, “Rakamları bu seviyeye getirirken bu konuyu önemseyen bankalar var. Öte yandan en az onun kadar önemli bir müşteri grubumuz var, teknolojik adaptasyonu çok hızlı ve finans kuruluşlarından beklentilerimiz yüksek. Bu iki güç bir araya geldiğinde son 3-4 yıldır hızlanan değişim ve dönüşüm kaçınılmaz bir son olarak hayatımıza girdi.” Garanti BBVA olarak dijital ve mobilde 13,4 milyon aktif müşteriye hizmet verdiklerini belirten Evlioğlu, “Bundan 11 milyon müşterimiz sadece mobilden hizmet alıyor. Dijitalden bahsediyoruz ama mobilin dijitalde yeri ayrı. Çok daha hızlı büyüyen ve artık kontrolün merkezi haline gelen bir yer.”
“KOBİ müşterilerimizin yüzde 84’ünden fazlası dijitali çok aktif kullanıyor”
KOBİ müşterilerinin sadece bireysel değil yüzde 84’ünden fazlasının dijitali çok aktif kullanan müşteriler olduğunu belirten Evlioğlu, finansal süreçlerin yüzde 99’unun dijital olarak yapıldığı bir bankacılık dünyasında olduğumuzu vurguladı. Garanti BBVA için dijitalde yürütülen işlem sayısının son bir yılda yüzde 40’tan fazla artarak 1 milyarı geçtiğine değinen Evlioğlu, “Mobil uygulamamıza son 1 yılda giriş sayısı 100 bin kat arttı. yüzde 35’ten fazla. Günde ortalama 10 milyon giriş. Yani yılda 3,5 milyarı aştı. Bunlar çok hızlı büyüyen ve katlanarak artan rakamlar” dedi.